Rugbrødschips – nemt og lækkert på ingen tid

Rugbrødschips – nemt og lækkert på ingen tid

Snacks til madpakken og ulvetimen. Med to piger i skolealderen, så skal der snacks til!

Både til madpakken og til når vi kommer hjem om eftermiddagen eller når de er på vej til sport.

Det er jo nemt at købe sig fra det, der findes da også mange fine udgaver i supermarkederne, men tit så er det en dyr fornøjelse og så er der også masser af sukker i mange af dem.

De forslag jeg kommer med her, er bestemt ikke nye ukendte udgaver eller raketvidenskab, men herhjemme er det lykkes at få pigerne ( og os voksne 😉 ) til at spise flere sunde ting på denne måde.

Især frem for boller, kiks eller andre usunde ting, som lige springer i hovedet på en, når lækkersulten melder sig.

  1. Når vi kommer hjem med mine indkøb af gulerødder, radisser, peberfrugter, cherrytomater osv så bruger jeg lidt tid på at klargøre dem.
  2. Altså vasker dem, skære dem ud og putter dem i beholder også på køl. Så er de lige til at tage ud fra køl og anrette med det samme sulten melder sig.
  3. Når der skal smøres madpakker, så er det også meget nemmere at lægge sunde ting ved, når det hele ligger klar, lige til at putte i.

Rugbrødschips

Disse er et kæmpe hit, hos både børn og voksne, herhjemme. “Rugbrødsknaser” kalder pigerne dem. Vores piger elsker rugbrød, men når lækkersulten melder sig, så er det ikke lige en leverpostejmad der frister men med disse rugbrødsknaser bliver rugbrød lige pludselig ekstra lækkert. Put dem i en skål sammen med lidt gulerødder, nødder og rosiner. Det er super sunde og så knaser de helt perfekt.

Til en hyggelig aften, så prøv at server dem med en lækker hummus og et koldt glas hvidvin til eller til en lækker omgang tapas 🙂

Det smager fantastisk!

Det du skal bruge:

1 rugbrød gerne et der er et par dage gammelt, så det er lidt tørt.

Olie

Salt ( chili salt til voksenudgaven)

  • Tænd ovnen på 180 grader.
  • Skær rugbrødet ud i stave.
  • Stænk med lidt olie over stavnene.
  • Drys med groft salt.
  • Kom dem i ovnene i ca. 25 min.
  • Lad dem køle godt af inden du kommer dem i en tæt beholder, hvor de kan holde sig i en uge.

 

Find og følg MaMeNohr på:

Facebook, Instagram, Bloglovin, Pinterest og YouTube

2 Comments
  • Stine
    januar 4, 2017

    Det lyder sørme lækkert Stine – det skal jeg helt sikkert prøve

    • Stine
      januar 4, 2017

      Gør det Jeg er sikker på dine drenge også vil elske dem.
      Mathilde har ikke spist så meget rugbrød før nu

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *